Μειώστε τις πιθανότητες για καρκίνο!

Μειώστε τις πιθανότητες για καρκίνο!

Πως μπορούμε να μειώσουμε τις πιθανότητες του καρκίνου; Παρακάτω θα βρείτε μερικές συνήθειες που αυξάνουν τον κίνδυνο! Ποτέ δεν είναι αργά να αλλάξουμε συνήθειες και να μειώσουμε της πιθανότητες να αναπτύξουμε ένα κακοήθη όγκο. Η πρόληψη είναι η καλύτερη θεραπεία, και ναι, σώζει ζωές!

Το κάπνισμα

Ο καρκίνος του πνεύμονα σκοτώνει περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο καρκίνο, έχει ποσοστό 28% όλων των θανάτων από καρκίνο. Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών των θανάτων οφείλεται στο κάπνισμα!

Το κάπνισμα έχει επίσης συνδεθεί με περισσότερους από δώδεκα άλλους καρκίνους και αντιπροσωπεύει το 30% όλων των θανάτων από καρκίνο συνολικά.

Γι ‘αυτό πολλοί γιατροί θα σας πουν ότι το μεγαλύτερο βήμα που μπορείτε να κάνετε είναι να σταματήσετε το κάπνισμα ή να μην το ξεκινήσετε ποτέ.

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε σε Εφημερίδα της Αμερικανικής Ιατρικής Εταιρείας το 2010 διαπίστωσε ότι οι καπνιστές που ελάττωσαν από περίπου 20 τσιγάρα την ημέρα σε λιγότερο από 10 ανά ημέρα, μείωσαν τον κίνδυνο καρκίνου του πνεύμονα κατά 27%.

Ακόμα κι αν είστε μη καπνιστής, μην καθυσιχάζεστε. Πολλά κρούσματα καρκίνου του πνεύμονα εμφανίζονται κάθε χρόνο ως αποτέλεσμα της έκθεσης σε παθητικό κάπνισμα και υπάρχουν ισχυροί δείκτες ότι άλλοι καρκίνοι μπορεί να συνδέονται και με το παθητικό κάπνισμα.

Η παχυσαρκία

Πιθανώς γνωρίζετε ότι το υπερβολικό βάρος δεν είναι καλό για την καρδιά, αλλά ξέρατε ότι είναι ένας σημαντικός παράγοντας κινδύνου και για τον καρκίνο; Η παχυσαρκία είναι ο ένοχος πίσω από το 14% των θανάτων από καρκίνο και περισσότερο από το 3% των νέων περιπτώσεων καρκίνου κάθε χρόνο!

Η ύπαρξη παχυσαρκίας συνδέεται με μια μεγάλη ποικιλία καρκίνων, συμπεριλαμβανομένων του οισοφάγου, του παγκρέατος, της χοληδόχου κύστης , του μαστού, του ενδομητρίου και των νεφρών.

Η άσκηση

Όλες οι μορφές σωματικής άσκησης βοηθούν στην πρόληψη πολλών μορφών καρκίνου. Μπορεί να μην κάνετε σφιχτούς κοιλιακούς με 30 λεπτά μέτριας άσκησης καθημερινά, αλλά μερικές μελέτες έχουν βρει ότι αυτή η σωματική δραστηριότητα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο πολλών καρκίνων κατά 30% έως 50%.

Δεν έχει σημασία τι είδους άσκηση θα κάνετε ή πότε,  απλά να κάνετε! Εάν μπορείτε να μειώσετε το βάρος σε ένα υγιές εύρος, να αυξήσετε τη σωματική δραστηριότητα και να αυξήσετε την πρόσληψη φρούτων και λαχανικών, είναι το ισοδύναμο με τη διακοπή του καπνίσματος!

Προσέξτε τη διατροφή σας

Υπάρχουν διάφορα τρόφιμα που μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη ορισμένων τύπων καρκίνου. Για παράδειγμα, οι ντομάτες, το καρπούζι και άλλα τρόφιμα που περιέχουν “λυκοπένιο” έχουν στοιχεία που δείχνουν ότι μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου του προστάτη!

Αν σκοπεύετε να κάνετε αλλαγές στην διατροφή σας, γεμίστε το πιάτο σας με μη αμυλούχα λαχανικά και φρούτα. Η μεσογειακή διατροφή βασίζεται σε μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά. Οι δίαιτες που τείνουν να αποτρέπουν τον καρκίνο είναι πλούσιες σε φυτικά τρόφιμα.

Τα φρούτα, τα λαχανικά, τα φασόλια και τα δημητριακά ολικής αλέσεως πρέπει να καλύπτουν τα 2/3 του πιάτου. Το άλλο 1/3 πρέπει να περιέχει άπαχο κρέας, ψάρια και γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά.

Περιορισμός του αλκοόλ

Σε ότι αφορά την υγεία, το αλκοόλ είναι δίκοπο μαχαίρι. Υπάρχουν πολλά στοιχεία που δείχνουν ότι η ελαφριά κατανάλωση αλκοόλ, ειδικά το κόκκινο κρασί, μπορεί να είναι επωφελής για την υγεία της καρδιάς.

Από την άλλη όμως, φαίνεται ότι οποιαδήποτε κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρκίνου!

Για τον καρκίνο, δεν υπάρχει ασφαλές επίπεδο αλκοόλ. Όσο περισσότερο πίνετε, τόσο μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος, ειδικά για ορισμένους καρκίνους, όπως εκείνοι του στόματος, του λαιμού και του οισοφάγου .Το κάπνισμα με συνδυασμό το ποτό πυροδοτούν τον κίνδυνο.

Απαλλαγείτε από το άγχος

Πολλοί αναρωτιούνται εάν το άγχος μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρκίνου. Δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι από το στρες είναι ένας ανεξάρτητος παράγοντας κινδύνου για τον καρκίνο. Αλλά μπορεί να οδηγήσει τους ανθρώπους να συμμετάσχουν σε ανθυγιεινές συνήθειες στην προσπάθεια να αντιμετωπίσει το άγχος. Συνήθως το πολύ άγχος οδηγεί σε υπερκατανάλωση τροφής, καπνού και αλκοόλ. Όπως είδαμε παραπάνω όλα αυτά είναι παράγοντες κινδύνου.

Μην αμελείτε τις εξετάσεις

Υπάρχουν πολλές εξετάσεις όπως η μαστογραφία (καρκίνος του μαστού) , ειδικό αντιγόνο – PSA (καρκίνος του προστάτη), test Παπανικολάου (γυναικολογικοί καρκίνοι), κολονοσκόπηση κ.α, όπου βοηθούν στην ανίχνευση προκαρκινικών – καρκινικών αλλαγών. Συζητήστε με τον γιατρό σας για το οικογενειακό ιστορικό σας και βάλτε στην ζωή σας τον έλεγχο. Η πρόληψη είναι η καλύτερη θεραπεία! Όσο πιο γρήγορα διαγνωσθεί η νόσος, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες ίασης.

Οικογενειακό ιστορικό

Μπορεί να θυμάστε τις ιστορίες της στρατιωτικής θητείας του πατέρα σας και τις υπέροχες συνταγές της μητέρας σας, αλλά πόσο καλά γνωρίζετε για το ιατρικό ιστορικό της οικογένειάς σας; Συγκεκριμένα, ξέρετε αν κάποιος από την πλευρά της μαμάς ή του μπαμπά σας είχε καρκίνο;

Το οικογενειακό ιστορικό μπορεί να είναι μία από τις πρώτες γραμμές άμυνας για την πρόληψη του καρκίνου!

 

Related Posts

Facebook Comments