Πώς να διαχειριστείτε τις ενοχές και άλλα συναισθήματα της φροντίδας

Πώς να διαχειριστείτε τις ενοχές και άλλα συναισθήματα της φροντίδας

Η φροντίδα ενός αγαπημένου προσώπου με ασθένεια ή αναπηρία μπορεί να προκαλέσει περίπλοκα και ανάμεικτα συναισθήματα. Μπορεί να έχετε όμορφες μέρες όταν αισθάνεστε μια βαθιά αίσθηση ικανοποίησης και σύνδεσης. Και δύσκολες μέρες γεμάτες ενοχές, θλίψη ή θυμό. Ίσως έχετε και αντιφατικά συναισθήματα, όπως την αγάπη και τη δυσαρέσκεια, την ίδια στιγμή. Μπορεί να είναι δύσκολο και αν δεν δώσετε προσοχή, θα εξουθενωθείτε ψυχοσωματικά.

Κάθε εμπειρία στη φροντίδα ενός αγαπημένου προσώπου είναι διαφορετική. Αυτό που προβληματίζει ένα άτομο μπορεί να μην αποτελεί θέμα για κάποιον άλλο. Έχετε τη δική σας σχέση με το αγαπημένο σας πρόσωπο, πλούσια και πολύπλοκη με την κοινή σας ιστορία. Επομένως, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι δεν υπάρχει καμία φόρμουλα για αυτό που θα αισθανθείτε ή για το πότε. Και δεν υπάρχουν συναισθήματα που “πρέπει” ή “δεν πρέπει” να έχουμε. Τα συναισθήματα ανακύπτουν μόνα τους είτε το θέλετε είτε όχι.

Για να δώσετε την καλύτερη φροντίδα που μπορείτε, βοηθάει να γνωρίζετε τα είδη συναισθημάτων που μπορεί να προκύψουν, πώς να τα αναγνωρίσετε και τι μπορείτε να κάνετε για να τα διαχειριστείτε.


Τι μπορεί να νιώσετε

Αυτά τα συναισθήματα μπορούν να εμφανιστούν με διαφορετικούς τρόπους καθημερινά.

Θυμός και δυσαρέσκεια  Από την αίσθηση ότι δεν εκτιμάται η προσφορά σας μέχρι το να νιώθετε παγιδευμένοι κατά την άσκηση της φροντίδας μπορεί να προκληθεί ο Θυμός. Μπορεί να χάσετε την ψυχραιμία σας ή να ξεσπάσετε με κάτι που σε κανονικές συνθήκες δεν θα προκαλούσε τέτοια αντίδραση.

Τι μπορείτε να κάνετε  Αν συμβεί, συγχωρέστε τον εαυτό σας. Βγείτε λίγο έξω αν χρειαστεί, ή πάρτε μερικές αναπνοές για να συγκεντρωθείτε και να ηρεμήσετε


Φόβος και άγχος  Μπορεί να έχετε μια μακρά λίστα ανησυχιών: “Τι γίνεται αν δεν είμαι εκεί όταν κάτι πάει στραβά; Τι γίνεται αν κάνω κάποιο λάθος; “Το άγχος εμφανίζεται όταν αισθανόμαστε αδυναμία ελέγχου. Είναι επίσης μια προειδοποίηση για να δώσετε προσοχή και στις δικές σας ανάγκες.

Τι μπορείτε να κάνετε Προσπαθήστε να αποφύγετε να εστιάζετε πάρα πολύ σε υποθέσεις. Κρατήστε την προσοχή σας στα πράγματα που μπορείτε να ελέγξετε και κάνετε ένα εφεδρικό σχέδιο για όταν συμβεί κάτι και δεν είστε εκεί.


Θλίψη Οι άνθρωποι συνήθως νιώθουν θλίψη όταν κάποιος πεθαίνει – είναι πραγματικά θέμα απώλειας. Όταν κάποιος αγαπημένος αρρωστήσει, αλλάζει αυτό το πρόσωπο που γνωρίζετε τόσο καλά και αυτό είναι μια απώλεια.

Τι μπορείτε να κάνετε Μπορεί να χρειαστεί να θρηνήσετε. Μερικές φορές, απλά θα κλάψετε. Και αυτό είναι εντάξει. Είναι ένας τρόπος που το σώμα σας απελευθερώνει αυτή την πίεση.


Ενοχή Αυτό είναι πολύ γνωστό για πολλούς φροντιστές: Ενοχή ότι δεν κάνετε αρκετά, ότι θα πρέπει να είστε καλύτερα σε αυτό, ότι θέλετε απλώς να τελειώσει. Είναι ένας φαύλος κύκλος, αλλά αυτό το συναίσθημα δεν βοηθά ούτε εσάς ούτε το αγαπημένο σας πρόσωπο.

Τι μπορείτε να κάνετε Δείξτε επιείκεια στον εαυτό σας. Αν νιώθετε ότι δεν κάνετε αρκετά, φανταστείτε αν δεν ήσασταν εκεί – κοιτάξτε τη διαφορά που κάνετε κάθε μέρα.


Λύπη και κατάθλιψη Κάθε μέρα, αντιμετωπίζετε την απώλεια και την αλλαγή. Η θλίψη είναι αναγκασμένη να αναδυθεί. Εάν δεν σας αφήσει και επιμένει και νομίζετε ότι μπορεί να είναι κατάθλιψη, πάρετε βοήθεια αμέσως.

Τι μπορείτε να κάνετε Μπορείτε να ξεκινήσετε με το γιατρό σας ή μιλώντας με έναν θεραπευτή. Επίσης, η άσκηση και οι κοινωνικές δραστηριότητες είναι εξαιρετικοί τρόποι χειρισμού θλίψης και κατάθλιψης. Αν και δεν διορθώνουν το ζήτημα, σας δίνουν ανακούφιση από το στρες, ενέργεια, μια καλύτερη διάθεση και μια κοινωνική σύνδεση αν εργάζεστε με άλλους ανθρώπους.


Πώς να διαχειριστείτε τα συναισθήματά σας

Σκεφτείτε τις παρακάτω συμβουλές ως εργαλεία στη συναισθηματική εργαλειοθήκη σας. Δεν μπορείτε να τα χρησιμοποιείτε κάθε μέρα, αλλά τα έχετε όταν τα χρειάζεστε.

Θυμηθείτε, φροντίζοντας τον εαυτό σας σημαίνει ότι θα είστε καλύτερος φροντιστής. Δεν είναι εγωιστικό. Είναι μια έξυπνη επένδυση στον εαυτό σας και στο αγαπημένο σας πρόσωπο.

Αποδεχτείτε την εμπειρία σας Όλα τα συναισθήματά σας – καλά, κακά και άσχημα. Δεν μπορείτε να τα ελέγξετε. Και το μόνο που λένε για σας είναι ότι είστε άνθρωπος. Το κλειδί είναι να τα αφήσουμε να είναι εκεί και να μην προσπαθήσουμε να ενεργήσουμε πάνω τους. Δείτε αν μπορείτε να καταλάβετε τι προκαλεί ένα συναίσθημα. Μπορεί να σας οδηγήσει σε μια λύση.

Μείνετε δραστήριοι και κοινωνικοί Εάν η φροντίδα καταλαμβάνει τη ζωή σας, πιθανότατα θα εξαντληθείτε. Βρείτε χρόνο για φίλους, ακόμη και αν είναι απλά για έναν καφέ ή ένα τηλεφώνημα αφού ο αγαπημένος σας άνθρωπος κοιμάται. Και συνεχίστε με χόμπι και δραστηριότητες που σας φέρνουν χαρά.

Κάντε ένα διαλείμματα Προγραμματίστε το! Εάν η οικογένεια ή οι φίλοι δεν μπορούν να σας εξασφαλίσουν ελεύθερο χρόνο, κάντε επαφή με κάποιο σύλλογο ή κοινότητα. Μερικές φορές, μπορούν να στείλουν εθελοντές για να κρατήσουν στο αγαπημένο σας πρόσωπο συντροφιά ενώ κάνετε ένα διάλειμμα. Ο καθένας χρειάζεται χρόνο για να επαναφορτίσει με τον δικό του τρόπο.

Μιλήστε Κάποιες μέρες, απλά πρέπει να αποσυμπιεστείτε. Μην κρύβετε τα συναισθήματά σας. Μιλήστε με φίλους ή οικογένεια που σας δίνουν θετική υποστήριξη. Ένας θεραπευτής μπορεί επίσης να είναι μια μεγάλη βοήθεια. Μπορείτε να είστε εντελώς ειλικρινείς χωρίς φόβο κρίσης.

Συμμετοχή σε μια ομάδα υποστήριξης Μπορείτε να τα βρείτε στο διαδίκτυο ή προσωπικά σε χώρους όπως νοσοκομεία, εκκλησίες και κέντρα ηλικιωμένων. Σας δίνουν τη δυνατότητα να μιλήσετε για την εμπειρία σας. Και μπορείτε να μοιραστείτε συμβουλές με άλλους φροντιστές.

Φροντίστε τη φυσική σας υγεία Η σωματική σας υγεία επηρεάζει τη γενική σας ευεξία, οπότε μην την αφήσετε να γλιστρήσει. Προσπάθησε να:

  • Τρώτε υγιεινά
  • Άσκηση 30 λεπτά την ημέρα
  • Κοιμηθείτε αρκετά
  • Κρατήστε τα ραντεβού του γιατρού σας
  • Διαλογιστείτε ή κάνετε γιόγκα

Εστίαση στο θετικό Όταν ανανεώνετε τη φροντίδα για να επικεντρωθείτε στα πλεονεκτήματα, βοηθά στην αποφυγή της εξουθένωσης και της κατάθλιψης. Για παράδειγμα, ίσως αισθάνεστε:

  • Μια αίσθηση σκοπού στη ζωή σας
  • Πιο κοντά στο αγαπημένο σας πρόσωπο
  • Ικανοποίηση στην προσφορά σε κάποιον που αγαπάτε
  • Καλά με τον εαυτό σας
  • Ευχαριστημένοι που δίνετε το παράδειγμα φροντίδας στα παιδιά σας, ώστε να κάνουν το ίδιο και κάποια μέρα
  • Ικανοποιημένοι γνωρίζοντας ότι το αγαπημένο σας πρόσωπο έχει μεγάλη προσοχή


 

Related Posts

Facebook Comments